نقشه سفر مشتري چيست و چگونه ميتوان آن را طراحي كرد؟
شما قبل از آن كه بتوانيد به يوزرها خويش ياري فرماييد و يا اين كه تجربه آنها را بهبود ببخشيد، بهتر ميباشد طراحي سايت در مشهد به فهم و شعور صحت از آن ها برسيد. مي بايست بدانيد استفاده كننده قبل از آغاز فعاليت با شما، هنگام شناخت با محصولتان و حتي بعداز به كارگيري از آن چه مسيري را طي كرده و در هر مرحله چه رمانتيك داشته ميباشد.
هميشه از خويش بپرسيد يوزرها چهگونه از كالا ما به كار گيري مينمايند؟ هر طراح كالا مي بايست جوابي براي اين پرسش اصلي داشته باشد، براي جواب بهاين پرسش، مايحتاج ميباشد طراحان از لحاظ استفاده كننده تمام مسير را به سمت هدفي كه از پيش رقم خورده، طي نمايند. براي اطمينان از اينكه استفاده كننده شايسته ترين تجربه ممكن را از مال شما به دستآورده، ما يحتاج ميباشد نقشه راهي از مهاجرت وي در جنس خويش ساخت فرمائيد.
امروزه نقشه هجرت مشتري از اقدامات مايحتاج و ضروري در سوي ارتقاء نرخ تبديل كسب و فعاليت، ارتقاء فروش، جذب مشتري و… ميباشد، تنها مايحتاج ميباشد به ادراك صحت از يوزرها خويش دراين مسير برسيد. به دنبال ميخواهيم شمارا با اين مسافرت و چگونگي پباده سازي آن آشنا كنيم با ما دراين مسافرت يار و همدم باشيد.
نقشه هجرت مشتري چه مي باشد؟
كلاً نقشه مسافرت مشتري مشتمل بر سناريوهاي مختلفي از طرز خوي و رابطه مخاطب با فرآورده و مارك شما ميباشد، شما ميتوانيد نقشه مهاجرت خويش را با صورتها و فرمهاي مختلفي نشان دهيد ولي در حيث داشته باشيد مجموع مراحلي كه مرحله به مرحله طي ميگردد تا مخاطب به مقصود متبوع شما رسد به يار احساسات، عملها و نقاط درد وي در هر مرحله مي بايست ذكر خواهد شد.
كلاً پروسه و فرايندهاي تعامل مخاطب با مال را درين نقشه نشان خوا هيم بخشيد. ديگر نبايد مانند زمانه قديم كسب و كاري را رويه انداخت و در انتظار گردهمايي تا ببينيم مشتريان چه طور با فرآورده ما رابطه برقرار مينمايند، مي بايست قبل از استارت عمل و هدر دادن هزينه و مقطع، از آينده كسب و فعاليت خويش تا حدي آشنا شويم.
داده ها ما يحتاج در نقشه مهاجرت مشتري:
پرسونا: اكران داده ها بدون نقص از شخصي كه نمايندهاي از جامعه هدفتان ميباشد. در تعريفوتمجيد پرسونا بايستي شخصي ذهني در حيث بگيريد كه در دنياي حقيقي وواقعي ميتواند نمايندهي مخاطبان كسب و عمل شما باشد كه با ياري آن مي توانيد به فهم صحت از يوزرها خويش برسيد.
احساسات: به صورت معمول فراز و نشيبهاي احساسات استفاده كننده در هنگام به كار گيري از فرآورده شما دراين قسمت ذكر ميگردد. (عصباني، خرسند، نااميد، كنجكاو و… )
نقاط تماس يا اين كه تعامل: كل نقاط تعامل و كارهايي كه سبب توليد رابطه مخاطب با شما مي گردد مي بايست درين نصيب در لحاظ گرفته خواهد شد. هرچه تعداد نقاط تماس شما بيشتر باشد، پيچيدگي نقشه مسافرت مشتري شما بيشتر مي گردد. بهدنبال بيشتر در امر اين قسمت توضيح داده ميشود.
شبكهها: دربرگيرنده كل جاي ها و يا اين كه نصيبهايي ميباشد كه ارتباطات و تعاملات مخاطب در آنجا انجام يافته ميباشد.
دادهها را تودهآوري فرماييد.
عمل خويش را با اطلاعاتي كه از يوزرها داريد آغاز نمائيد. از منابع و ايده ها مجموعه خويش به كار گيري نمائيد.
از شايسته ترين نحوههاي عدهآوري داده ها مذاكره با يوزرها ميباشد.
در هنگام راي زني شما حتي با نگاه كردن مي توانيد داده ها متعددي از يوزرها به دستآوريد.
پس از انجام گفتگو مي بايست نكات مايحتاج كه به شما نشان ميدهد يوزرها در طي استعمال از كالا چه مسيري را طي كردهاند و احساسات و عملهاي آنان دراين مسير چه بوده ميباشد را استخراج نماييد.
در صورتي هنوز با چگونگي انجام گفتمان آشنا نيستيد ما در “نوشتهعلمي چهگونه يك مذاكره غالب در پروسه پباده سازي مال داشته باشيم؟” تماما فرايند انجام گفتوگو پيروز را توضيح دادهايم كه دراين مسير به شما ياري فراواني خواهد كرد.
چنانچه در اكنون پباده سازي نقشه مهاجرت مشتري در يك اينترنتوبسايت ميباشيد از دادههاي گوگل آناليتيكس مثل نرخ كليك (click-through rate)، رديابي حادثه ها (event tracking)و… به كار گيري نماييد. همينطور ميتوانيد با مجموعه فروش و سرويس ها مشتريان خويش حرف نماييد و يا اين كه حتي گهگاه به مكان آنان با يوزرها خويش حرف فرمائيد. از هر روشي كه به شما در پباده سازي نقشه هجرت مشتري ياري مينمايد استعمال نمائيد.
هشت گام براي تنظيمي نقشه مهاجرت مشتري:
قبل از آغاز پباده سازي نقشه مهاجرت مشتري بايستي هدف ها كسب و فعاليت و محصولتان را با مجموعه خويش في مابين بگذاريد تا كليه بدانند مخاطب دراين مسير بايستي به سوي چه مقصدي جنبش نمايد، اين فعاليت به شما اين قابليت و امكان را ميدهد تا بتوانيد هدف ها كسب و فعاليت را با هدف ها يوزرها همسو كرده و كليه به سمت يك مقصد تكان فرمائيد.
۱) گزينش محدوده
احتمالا هنگامي كه مقصود كسب و عمل خويش را معين كردهايد همچنان مسير اساسي تكان براي شما گنگ و نا مفهوم ميباشد چون از بالا نظارهگر تماميي مسيرها مي باشيد و نميدانيد از كدام منش مي بايست نقشه مسافرت مشتري خويش را ابتدا فرماييد. در پباده سازي نقشه هجرت مشتري مي بايست جزئييات همگي فرآيند و نصيبها را سنجيده شود.
تلاش فرماييد خويش را در نقش استفاده كننده قرار داده و گام به گام فرايندها را طي نماييد. در حالتي كه بخواهيد تمامي روند را هم زمان پيش ببريد نميتوانيد فهم صدق از يوزرها خويش به دستآوريد بلكه مي بايست با گزينش محدوده و غرض در اولِ فعاليت، معلوم فرماييد و تازمانيكه جزئييات موردنياز در هر مرحله به صورت ظريف يافت نشده مرحله بعدي از عمل مقدمه نشود.
۲) تعريف و تمجيد پرسونا
استفاده كننده شما كه مي باشد؟
نقشه مسافرت مشتري مدام بر روي يك شخصيت تمركز مينمايد.(شخصي كه تجربه مسافرت دراين مسير را دارااست.) پرسونا مدام بايستي بر پايه ي اطلاعاتي كه در خصوص جامعه مقصود خويش داريد تمجيد گردد، به همين برهان ميباشد كه در بالا مي بايست عمل را با پژوهش ها استفاده كننده استارت فرمائيد. داشتن داده ها مورد نياز در زمينهي يوزرها بازدارنده از منحرف شدن ما درين مسير مي گردد و در غايت ميقدرت با اطمينان اذعان كرد مسير رقم خورده به طور كامل در سوي مسير كاربرانمان ميباشد.
كليه داده ها مورد نياز از جامعه مقصود خويش را تودهآوري و آناليز فرماييد:
با يوزرها حقيقي و واقعي از جامعه غرض خويش گفتمان نمائيد.
سوال هاي گفتمان را از پيش فراهم فرماييد.
در انتها نتيجه ها راي زني با يوزرها را آناليز نماييد
۳) يادداشت نمايش و انتظارات يوزرها
نمايش وضعيتي را تعريف مينمايد كه نقشه مهاجرت مي بايست به آن بپردازد، اين سناريوها ميتواند حقيقي و واقعي و يا اين كه صرفا يك پيشبيني باشد.
همينطور تمجيد انتظارات پرسونا در كنار اين سناريوها ياري متعددي به ما در پباده سازي محصولي به طور كامل كاربرپسند مينمايد. احتمالا هنوز كاملا با نمايش و چگونگي تعريف و تمجيد آن آشنا نشدهايد به دنبال با يك نمونه تماما اين قضيه را شعور خواهيد كرد.
اينترنت نرم افزار چه ميباشد و چه تفاوتي با نرم افزار دارااست؟
ساعت ۳ عصر ميباشد و شخصي خسته از محل كارش خارج آمده از روش نرمافزاراي روي گوشي خويش ماشين كرايه اي پيشنهاد داده و توقع دارد كمتر از پنج دقيقه ماشين را اخذ نمايد.
نمونه روايت شده يك مثال بدون نقص نمايش از پرسوناي متبوع ميباشد. چراكه شم استفاده كننده، انتظار وي از فرآورده و موقعيتش تماما گفته شده ميباشد.
۴) ساختوساز ليستي از نقاط تماس يا اين كه تعامل
نقاط تعامل به عبارتي جاي هايي مي باشند كه يوزرها از روش آنان با جنس شما رابطه برقرار مينمايند، نصيبهايي كه استفاده كننده با كليك كردن ويا لمس كردن آنان رابطه خويش را با شما استارت كرده و احتمالا يك گام به هدفتان مجاورتخيس گرديده باشد.
به عنوان مثال استفاده كننده از روش كانالهاي اجتماعي با شما آشنا گرديده و از به عبارتي نحوه رابطه خويش را استارت نموده است. در سود نقاط تماس مطلقا در اينترنتوب سايت و نرم افزار قرار ندارند، حتي پست الكرونيكيهاي بازاريابي، تبليغات و… نيز مي توانند نقاط تعامل مخاطب با شما باشند.
۵) در لحاظ به چنگ آوردن هدف ها استفاده كننده
چه چيز سبب ساز ميشود مخاطب با جنس شما رابطه برقرار نمايد؟
مخاطب براي حل چه مشكلي سمت جنس شما آمدهميباشد؟
چرا استفاده كننده از در ميان ديگر رقبا شمارا گزينش مينمايد؟
همگي اينها سوالاتي ميباشد كه قبل از فراهمسازي كالا خويش مي بايست به آنان جواب دهيد، پاسخ هر يك از اين سوال هاي شمارا به اهدافي كه در لحاظ داريد مجاورتخيس مينمايد.
با يافتن هدف ها و اشتباهات استفاده كننده و نقاط تمايز خويش از ساير رقبا مي توانيد از آينده مال خويش اطمينان نتايج فرماييد و اين عمل سبب ساز ميگردد يوزرها بيشتري به شما اعتماد نمايند چون ميدانند مال شما مشكلي از اشتباهات آن ها را برطرف خواهد كرد.
برچسب: طراحي سايت در مشهد،
ادامه مطلب