بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

تاثیر استفاده از فضای خالی در طراحی سایت


خلأ یا این که فضای سپید (white space)، فضای حریم المان ها در یک برگه اینترنت میباشد. در طراحی سایت در مشهد وب می بایست بدین نکته دقت نمود که برگه ای به مخاطب ارائه گردد که اعتنا او‌را به خویش جلب کند.


چینش معمولی و خلوت شایسته ترین گزینش برای پباده سازی صفحه ها تارنما میباشد. خیل عظیم موادتشکیل دهنده، رنگ ها و انواع متعدد در یک ورقه می‌تواند منجر خروج سریع استفاده کننده از تارنما خواهد شد. چون یوزرها به وبسایت های نامرتب رغبتی ندارند. یک نحوه خوب برای ارائه تجربه کاربری شادی بخش در وبسایت، ساخت مسافت مطلوب دربین موادسازنده شیت میباشد. مسافت در بین اجزا برای ساخت وب سایت اصلی میباشد؛ چون میتوان از آن برای بهبود خوانایی وب سایت و سعی آن به کار گرفت. ( ساخت سایت در مشهد )

Whitespace چه چیزی است؟
whitespace که به آن فضای منفی هم گفته میگردد، بخشی از شیت میباشد که فارغ از آرم باقی می ماند و به عبارتی بخش خالی پیج میباشد. در طراحی سایت، فضایی که در میان ردیف‌ها، تصاویر، متن، کناره‌ها و دیگر موادتشکیل دهنده وجود داراست، بیان‌کننده whitespace میباشد. این اطراف دست‌نخورده باقی می ماند تا نازکی و زیبایی خاصی به کاغذ بدهد. با اینکه ما این نصیب ها را فضای سپید می‌نامیم، بدین مضمون‌ وجود ندارد که فضای حقیقی و واقعی می بایست سپید باشد. خلأ ممکن میباشد به هر رنگی وجود داشته باشد و تا‌هنگامیکه عاری از هر عنصری مانند متن یا این که تصاویر میباشد به آن فضای سپید گفته می گردد. فضای منفی با نازکی و پیچیدگی رابطه داراست زیرا راهی برای سازماندهی متن، چیدن بهتر عنصرها و هدایت دقت یوزرها به موادسازنده خاص میباشد.

فواید به کارگیری از تکنیک خلأ در برگه اینترنت
درپی 5 سود به کارگیری از تکنیک های خلأ را معرفی میکنیم.

بهبود خوانایی متن
قرائت متن بسیار نا مرتب، نقص‌ میباشد و خواننده نمی تواند با آن رابطه برقرار نماید. استعمال درست از فضای منفی در متن قادر است خوانایی را تا % ۹۷ ارتقاء دهد. هنگام صفحه آرایی، به لبه و مسافت خطوط دقت نمائید.

سازماندهی محتوای شیت
مقدار خلأ در کاغذ، رابطه میان موادتشکیل دهنده متعدد محتوا را نشان میدهد. اجزای کاغذ می توانند با کاهش یا این که ارتقا فضای منفی میان آنها مجموعه‌بندی شوند.

تولید تمرکز و تاکید بر موضوعی خاص
یک رابط کاربری نامرتب، نمی تواند پیام اساسی برگه را به بازدیدکنندگان وبسایت انتقال دهد و آنان را بدون چاره به رخنه‌ آن می نماید. با حذف دست اندرکاران مازاد که سبب حواس‌پرتی مخاطب میشود، میتوانید حیث بازدیدکنندگان را به مهمترین عنصر کاغذ جلب فرمائید. وجود خلأ بیشتر در حوالی یک شی، دیده را بیشتر به طرف آن میکشد. چنانچه می خواهید به یک بخش خاص از متن تاکید نمائید، تلاش فرمایید مسافت میان حروف را ارتقاء دهید.

محتوای خویش را ساختار بندی نمایید
به کارگیری از whitespace می تواند دیده را مستقیما ً از یک عنصر به عنصر دیگر هدایت نماید. فرمول پر اسم و رسم چینش Z که از حرکات طبیعی دیده بر روی کاغذ پدید آمده میباشد، می‌تواند به طراحان در جایگذاری صحیح فضای منفی در کاغذ یاری دهد و جای المان های خاص و اساسی را در کاغذ مشخص و معلوم کند.

 

 

 

احساس زیبایی به کاربرالقا می نماید
در حالی که فضای سپید عمدتا ً تحت عنوان یک تکنیک برای بهبود تجربه کاربری در یک تارنما به کارگیری می‌گردد، از دید زیباشناسی نیز کاربرد دارااست. فراوانی خلأ نشان میدهد که کالا بسیار مخصوص و خاص میباشد. این تکنیک القاکننده شم زیبابینی مخاطب نسبت به محتوای متبوع میباشد.

سود گیری

در غایت شایان ‌بیان میباشد که با وجود اسم فضای سپید، این خلأ مسلما نباید سپید باشد، می توانید از هر رنگ یا این که قضیه ای در فضای منفی خویش استعمال فرمایید. شما حتی می توانید از یک پس‌مورد یا این که تصویر بافت دار یا این که یک تصویر پس‌مسئله به کار گیری فرمائید. درصورتی که می خواهید سایتی را پباده سازی فرمائید که دیدنی باشد و استفاده کننده را بازه زمانی مدت طولانی در آن نگه دارید، استعمال از خلأ کلید محافظت جریان، تمرکز و تاکید بر محتوا میباشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۴:۲۶ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)