بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

معنی و مفهوم طراحی سایت چیست


اکثر عموم تصور طراحی سایت در مشهد نسبتا یکسانی از این عبارت در رمز دارا هستند ولی در ذهن هرکدام از آنان بخشی در طراحی وب پر رنگ خیس میباشد. مولفه های گوناگونی در ساخت سایت نقش دارا‌هستند. مانند پباده سازی گرافیکی ظاهری سایت ، اپ نویسی و یا این که غیره. بعضی اشخاص نوع معماری وبسایت یا این که به عبارتی نوع طبقه بندی و دسترسی داده ها وبسایت را اصلی می دانند و بعضی دیگر راحتی به کارگیری از وب سایت را اساسی می‌دانند. در واقع میتوان طراحی سایت را ترکیبی از دانش کتابداری ، پباده سازی گرافیک ، اپ نویسی ، کانال ، پباده سازی واسط کاربری و اکثری مورد ها متنوع دیگر دانست. در واقع ساخت وب سایت دارنده دامنه ای بزرگ و تعدادی بعدی میباشد.

تعریف‌و‌تمجید طراحی سایت

پنج قسمت مهم در طراحی وب سایت وجود داراست:

محتوا - این قسمت دربرگیرنده داده ها و نوع دسته بندی آنهاست. محتوای هر تارنما بوسیله ساختار کلی مانند HTML توسعه و گسترش پیدا میکند.

مشاهده کرد بصری - این نصیب از تارنما معمولا به وسیله HTML , CSS و یا این که حتی Flash و یا این که موادتشکیل دهنده گرافیکی دیگر ساخت و ساز و توسعه داده می‌گردد. این جنبه یکی بارزترین قسمت های هر سایت میباشد ولی مهم‌ترین نصیب وجود ندارد.

فناوری - صراحت دارد که میتوان محتوای سایت را بوسیله HTML و یا این که CSS بسط اعطا کرد ولی مشخصا قادر است بوسیله بقیه لهجه ها و استانداردهای اپ نویسی اینترنت نیز بسط یابد.

جابجایی داده ها - سرعت و قابلیت و امکان اطمینان و امنیت از جابجایی داده ها در بستر وب بسیار اصلی میباشد و به طور بدون واسطه با hardware/اپلیکیشن و معماری کانال رابطه داراست.

مقصود - برهان وجود یک وبسایت. اکثر وقت ها به‌این مورد از جنبه اقتصادی نگاه می‌گردد و یکی موادتشکیل دهنده اساسی در پباده سازی هر وبسایت میباشد. این عنصر با اعتنا به تصمیمات مدیران وب سایت جهت داده می‌گردد.

کلیه طراحان سایت کارایی میکنند تا سایت را با تمرکز پباده سازی نمایند اما عملیات ساخت و ساز اینترنت امری اختلال و تا حدودی پیچیده میباشد. جزئییات های فراوانی درین فعالیت وجود داراست و در واقع این عمل نیاز به یک مجموعه متشکل از گونه های تخصص ها میباشد. حتی در صورتی‌که در پباده سازی ظاهری بسیار ماهر باشیم البته از ساختار چینش داده ها در وب سایت چیزی ندانیم ، مطمئن باشید یوزرها این ساخته قشنگ را به هیچ شکلی شعور نخواهند کرد. با اعتنا بدین قضیه طراحان و مدیران تارنما بیشتر بازه خویش را صرف تشخیص نیازها و منظور های بینندگان وبسایت میکنند.


در واقع پباده سازی یک وبسایت خوب و خوشایند برای یوزرها که در عرصه فعلی بتواند در وب دوام بیاورد فعالیت راحتی وجود ندارد.
تارنما های مدرن اصولا کلیه از یک سبک نرم افزار نویسی کانال که به طور دو طرفه خدمت دهنده/خدمت گیرنده به کارگیری میکند ساخت گردیده اند.


الف. سمت خدمت دهنده Server Side - دربرگیرنده hardware و قابل انعطاف افزارهای اینترنت و همینطور موادسازنده اپلیکیشن نویسی متعدد میباشد. این نرم‌افزار قادر است یک CGI بی آلایش و یا این که نرم افزار پیچیده یکسری لایه جاوا باشد.


ب. سمت خدمت گیرنده Client Side - سمت خدمت گیرنده در واقعیت به عبارتی مرورگر اینترنت و فناوری های شبیه میباشد. در واقع قابل انعطاف افزاری که حاذق به اکران و نظارت داده ها سمت سرور برای یوزرها باشد. یک کدام از معروفترین این قابل انعطاف افزارها Internet Explorer میباشد.


ج. کانال - کانال در واقع گروه ای از اتصالات مختلف میباشد که برای تحویل وبسایت به مخاطب مجهز شده‌است.
فهم بی نقص موادتشکیل دهنده و جنبه های فنی دور و بر اینترنت حائز اهمیت متعددی برای تبدیل شدن به یک طراح چیره وبسایت میباشد.

اشکال متعدد تارنما
سایت های اطلاعاتی - این وبسایت ها معمولا اطلاعاتی را درخصوص قضیه و یا این که سازمان خاصی در دست یوزرها قرار می‌دهند. این تارنما ها در واقع رایجترین نوع وبسایت در وب میباشند.


• وب سایت های تراکنشی - این نوع وبسایت ها در واقع جهت هدایت تراکنشها و یا این که وظایف دیگر به کار گیری می‌شوند. تارنما های تجارت الکترونیکی E-Commerce درین دسته قرار می گیرند.
• وب سایت های اجتماعی Community - این وبسایت ها وام ها و تجهیزات مایحتاج برای تولید ارتباط در میان یوزرها تارنما را در چنگ آنان قرار می دهند. این وبسایت ها برای دوست یابی و یا این که جستن علایق مشترک نیز به کارگیری میگردند.
• وب سایت های سرگرمی - این سایت ها بر روی بازی و یا این که بقیه کارها درگیر کننده تمرکز دارا هستند. این وبسایت ها ممکن میباشد به وب سایت های اجتماعی نیز متصل باشند.
• وب سایت های تجاری - اشخاص و یا این که سازمان ها برای کسب بهره بیشتر مبادرت به ساخت و ساز این نوع وب سایت ها میکنند. این وبسایت ها معمولا سرویس ها خویش را از روش تجارت الکترونیک به یوزرها عرضه می کنند.
• تارنما های دولتی - تولید کننده این وبسایت ها ارگانهای دولتی می باشند و مقصود آنان برآورد کردن نیاز های رسمی و یا این که اجتماعی سازمان میباشد.
• وبسایت های آموزشی - برخی شرکت ها آموزشی برای راحتی فعالیت مبادرت به فعال سازی تارنما های فراگیری آنلاین میکنند. در‌این نوع تارنما ها یادگرفتن و یا این که برگزاری امتحانات به طور آنلاین و از روش بدور شکل می گیرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۰:۰۹ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)