بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

بهینه سازی و افزایش سرعت ASP.NET

درین نوشته‌علمی قصد داریم نکاتی را معرفی کنیم که طراحی سایت در مشهد در seo و ارتقا تلاش و سرعت نرم‌افزار های ASP.NET تاثیر بسزایی دارا‌هستند.
اگرچه ASP.NET سبک جدیدی از اپ‌نویسی زیر اینترنت میباشد و آمده میباشد که نواقص و کمبود های پیشین را برطرف نموده و به تلاش اپلیکیشن‌های زیر اینترنت بی افزاید، ولی شما همچنان نیاز دارید که جهت کوشش و بهینه بودن اپ‌هایتان نکاتی را رعایت کنید. این نکات جهت افزایش سعی، سرعت و صرفه‌جویی در مصرف منابع بر روی سرور میباشد. که به شرح پایین میباشد:

Session State را در شکل عدم نیاز قطعاً غیرفعال کنید:
بصورت پیش فرض وضعیت Session State برای هر ورقه فعال میباشد. درصورتی که مطمئن هستید که در آن شیت از متغیرهای Session به کار گیری نمی کنید، قطعا آن را در دایرکتیو Page بالای برگه تان با قراردادن آن برابر False غیرفعال کنید تا بدین ترتیب منابع مازاد در سرور مصرف نشود. چنانچه هم مطمئن هستید که مجموعاَ نرم‌افزار یا سایت تان نمی خواهید از متغیرهای Session به کار گیری کنید می توانید آن را در web.config بطور کلی غیرفعال کنید (اعتنا: در اجرای این طریق توجه کافی داشته باشید).

تا آنجائیکه ممکن میباشد از View State استعمال نکنید:
View State هم مانند Session State برای مراقبت داده ها و سوابق یک فرم از منابع سرور به کار گیری کرده و به وسعت صفحه ها اضافه می نماید. از طرفی این موقعیت بصورت پیش فرض فعال میباشد. لذا در صورتیکه به آن نیاز ندارید از آن به کار گیری نکنید و وضعیت آن را در دایرکتیو Page غیرفعال نمائید و همینطور می‌تواند مقدار خصوصیت EnableViewState در اختیار گرفتن ها را نیز false قرار اعطا کرد.

از رفت و رجوع (Postback) های زیاد از حد پرهیز کنید:
فرم های اینترنت جهت پردازش باید به سرور ارسال گردیده و نتیجه پردازش رجوع داده خواهد شد. به این کار یک رفت و رجوع یا Round trip می گویند. از‌آنجا‌که این رفت و رجوع و برگشت ها برای سرور ایجاد توشه پردازشی و ترافیک می نمایند، تلاش کنید بگونه ای از در دست گرفتن های اینترنت به کار گیری کنید که دستکم رفت و رجوع را داشته باشید و تا جائیکه می توانید از پردازش های سمت استفاده کننده (Client side) برای شغل های بی آلایش ماننده محاسبه صدق ورود داده ها استعمال کنید. درین شیوه جهت تبادل داده با سرور می اقتدار از Ajax استفاده نمود.

از Page.IsPostback به کار گیری کنید:
استعمال از Page.IsPostback باعث کاهش رفت و بازگشت های (Round trip) مازاد میشود. همچنین به شما امداد می نماید که تشخیص دهید چه موقع نیاز به تولید داده جدید برای یک برگه دارید.


برچسب: طراحی سایت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۷:۲۴ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)