بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

اشنایی با انواع الگوریتم در طراحی وب

کیفیت یک الگوریتم خوب بایستی به سیرتکامل تحت باشد:

ورودی و خروجی می بایست دقیقاً تعریف و تمجید گردد.
هر مرحله در الگوریتم بایستی بدیهی و پر‌نور باشد.
الگوریتم ها بایستی از فی مابین نحوه‌های متعدد برای حل یک قضیه اثرگذار باشند.
الگوریتم نباید  طراحی سایت در مشهد   مشمول یک کد و گویش رایانه‌ای باشد. در ازای، الگوریتم بایستی به سیرتکامل‌ای نوشته خواهد شد که بتواند در لهجه‌های متعدد نرم افزار‌نویسی آیتم به کارگیری قرار گیرد.
گونه های الگوریتم از دید ساختاری
هم اکنون که متوجه شدید الگوریتم چه می باشد و چه گونه عمل می‌نماید، اشکال آن را محاسبه خوا‌هیم کرد. الگوریتم‌ها نقش مهمی در نرم‌افزار‌نویسی و حل موضوع دارا هستند. از نگاه کوشش و با اعتنا به نوع زمینه اشکال مختلفی الگوریتم وجود دارااست که درین نصیب به آنها می پردازیم.

۱- الگوریتم بازگشتی (Recursive)
الگوریتم‌های بازگشتی شرایط شالوده موضوع را حل کرده و آنگاه با به کار گیری از این پاسخ، به حل مسائل داخل هم می پردازند. درواقع زمینه به تعدادی نصیب کوچک شکسته می‌گردد که با به کار گیری از جواب مرحله پیشین، قضیه بعدی قابل‌حل میباشد. یکی دارای شهرت‌ترین مسائل بازگشتی، تابع فاکتوریل (factorial) می باشد.

۲- الگوریتم دینامیک (Dynamic)
از الگوریتم‌های پویا یا این که دینامیک می‌اقتدار برای احتساب بخشی از اپلیکیشن و به کار گیری از جواب آن برای حل مسائل دیگر نیز استفاده کرد. دنباله فیبوناچی از الگوریتم‌های دینامیک به حساب می‌آید.

۳- الگوریتم رجوع به عقب (Backtracking)
الگوریتم‌ رجوع و برگشت به عقب، در‌پی جستن داده‌های کلیدی میباشد تا با صرفه‌ترین پاسخ را پیدا نماید. این راه برای حل مسائل درخت، فضای آن مورد را ساخت و ساز کرده و انتخاب می‌نماید کدام گره امیدبخش میباشد. الگوریتم‌های عقب‌گرد از نماد‌هایی برای ذکر اینکه یک راهکار کاندید به حل مورد نمی‌انجامد استعمال می‌نمایند.

از جملهً در تشکیل داد درخت فضای موقعیت یک سؤال، در شرایطی که شاخه‌ای از درخت پاسخ با صرفه‌ای در ادامه نداشته باشد، آرم‌گذاری می‌گردد تا در عمق زیاد چک نشود و به مکان آن، شاخه امیدبخش‌خیس آنالیز می‌گردد. اما شاخه اولیه به‌طورکلی هرس نمی شود بلکه موقتیً کنار گذارده میگردد تا در شکل پیدا نکردن با صرفه‌ترین پاسخ در شاخه دیگر، مجدداً به آن بازگردیم.

الگوریتم چه میباشد
۴- الگوریتم تقسیم و حل (Divide and conquer )
الگوریتم‌های تقسیم و حل، در آغاز زمینه را با دقت به نوع آن، یکسری نصیب کوچک‌خیس تقسیم کرده و به حل آنها میپردازند. آن گاه از ادغام جواب قسمت‌های کوچک‌خیس، جواب کلی مورد به‌دست می آید.

۵- الگوریتم حریصانه (Greedy)
الگوریتم‌های حریصانه در پی جستجوی باصرفه‌ترین جواب ممکن میباشند ولی لزوماً در هر قضیه‌ای، نمی‌توانند باصرفه‌ترین جواب را پیدا نمایند. ولی یکی‌از پاسخ‌های با صرفه را به شما معرفی خواهند کرد. اما بعضا مسائل هم به‌طورکلی جواب باصرفه ندارند که به آنان مسائل NP complete میگویند.

همینطور: ارتقا مهارت‌های نرم افزار‌نویسی با حل بحران در‌این ۷ تارنما

 


برچسب: طراحی سایت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۹:۳۰ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)