بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

چرا باید جاوا اسکریپت (JavaScript) را همین الان یاد بگیریم؟

چرا باید جاوا اسکریپت (JavaScript) را همین الان یاد بگیریم؟


این طراحی سایت در مشهد  ایام به طور تقریب هرکسی که دستی در نرم افزار‌نویسی داراست با گویش جاوا اسکریپت آشناست، این لهجه به همپا HTML و CSS اساس و پایه صفحه ها اینترنت را تشکیل میدهند، علاوه‌بر آن از آنجایی که به راحتی به وسیله کل مرورگرهای امروزی پشتیبانی و اجرا می‌گردد و نیاز به IDE خاصی ندارد به یکی‌از دوست داستنی‌ترین گویش‌های اپ‌نویسی تبدیل شده‌است.

چرا می بایست جاوا اسکریپت (JavaScript) را همین حال حاضر حافظه بگیریم؟
هرچند در قبلی جاوا اسکریپت یک لهجه اسکریپت‌نویسی برای صفحه ها اینترنت بود، البته امروزه به یکی‌از پر استفاده‌ترین گویش‌های نرم افزار‌نویسی تبدیل شده‌است، درپی با همیار آی تی همپا باشید تا با هم به چک این لهجه دوست‌داشتنی بپردازیم و بدانیم چرا می بایست همین شرایط کنونی این گویش را بیاموزیم.

امروزه جاوا اسکریپت در پلتفرم‌های بسیار متعددی قابل استعمال میباشد و دیگر فقط به صفحه های اینترنت خلاصه نمی شود، در منطقهی وب شی ها، بلاکچین، اپلیکیشن‌نویسی سمت سرور، اپلیکیشن‌نویسی اندروید، آی‌وی‌اس، ویندوز و… حدودا می‌قدرت رد پای این لهجه دوستداشتنی را در هرجایی رویت کرد!

البته پیش از اینکه با هم به محاسبه مزایای جاوا اسکریپت بپردازیم بد وجود ندارد مقداری درخصوص تاریخچه و طریق‌ی صورت‌گیری این گویش بدانیم.

جاوا اسکریپت چه‌طور صورت گرفت؟
یک سری سال پیش صفحه ها اینترنت فقط از تگ‌های معمولی‌ی HTML تولید می‌شدند، این صفحه ها به طور کامل استاتیک بودند و قابلیت و امکان تغییر تحول از سمت استفاده کننده در آنها وجود نداشت، به همین عامل کمپانی نت‌اسکیپ که ارائه‌دهنده‌ی یک کدام از مرورگرهای دوست داستنی آن مدت بود تصمیم گرفت زبانی برای ساخت‌و‌ساز تغییر تحول در صفحه ها اینترنت و پویاسازی آن ها تولید نماید، به همین ادله از یک کدام از پرسنل خویش یعنی برندان آیک خواست زبانی بی آلایش برای این غرض ساخت و ساز نماید.

این گویش در صدر با اسم Mocha منتشر شد و بعداز آن به LiveScript و در غایت به JavaScript تغییر‌و تحول اسم بخشید، در صدر بخش اعظمی از اشخاص این گویش را مساوی لهجه جاوا می‌دانستند در حالی که‌این دو لهجه به طور کامل با هم مختلف بوده و فقط در اسم‌شان شباهت دارا هستند (درصورتی که دوست دارید بیشتر با گویش جاوا آشنا گردید می توانید به فراگیری جاوا چه می‌باشد که تا قبل از این در همیار آی تی منتشر شده است رجوع‌کنید)

در آخر نیز به جهت برد‌های جاوا اسکریپت در صفحه ها اینترنت، کمپانی مایکروسافت بدون چاره شد پشتیبانی از آن را به مرورگر دوست داستنی آن روز ها یعنی وب اکسپلورر بیفزاید و همین دستور منجر بسط و برد بیشتر این گویش شد.

چرا می بایست جاوا اسکریپت را خاطر بگیریم؟!
به جثارت می‌اقتدار ذکر کرد شما با یادگیری این گویش از پس انجام هرکاری برخواهید آمد، برای اکثر پلتفرم‌ها قابلیت و امکان اپ‌نویسی با لهجه جاوا اسکریپت وجود دارااست، ولی بعضی از عارضه ها برای یادگیری این گویش عبارتند از:

جاوا اسکریپت مجانی میباشد!
برای کدنویسی جاوا اسکریپت احتیاجی به IDE‌های سنگین و یا این که مبلغی نخواهید داشت، فقط کافیست کدهای خویش را در یک پوشه با پسوند JS. نوشته و ادامه‌ی فعالیت را به مرورگر وب‌تان پسپارید، امروزه همگی مرورگرها از جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌نمایند، شما میتوانید به راحتی کدهای مندرج به‌این لهجه را به وسیله مرورگرتان اجرا و عیب‌یابی (دیباگ) فرمائید، آن‌هم سوای نیاز به هیچ نرم‌افزار‌ی جانبی و مازاد!

 


برچسب: طراحی سایت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۶:۳۱ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)