بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

API (رابط برنامه نویسی کاربردی) چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟


در‌این نوشته ی علمی می‌خواهیم به طور تخصصی در رابطه با یکی‌از ابزار های کاربردی ساخت طراحی سایت در مشهد به اسم API (رابط اپ نویسی کاربردی) کلام کنیم در شرایطی که به مشاجره اپلیکیشن نویسی عشق و علاقه مندید و راجع‌به آن مقاله‌ها متعددی را مطالعه نمودید مطلقا کلمه API به گوشتان خورده میباشد.درین نوشته‌ی‌علمی ما سرفصل های تحت را آنالیز خوا هیم کرد.

API چه میباشد؟ چه عمل بردی در طراحی وب سایت داراست ؟چرا به API نیاز داریم ؟

تعریف و تمجید API به لهجه معمولی
در شرایطی که بخواهیم با معمولی ترین لهجه ممکن API را تعریف و تمجید کنیم خواهیم توانست بگوییم API (رابط نرم افزار نویسی کاربردی) پل ارتباطی یا این که فصل مشترک در میان دو اپ یا این که برنامه میباشد.

APIمخفف عبارت: Application Programming Interface به معنای رابط کاربردی نرم‌افزار نویسی میباشد.این رابط رابطه فی مابین قابل انعطاف ‌افزارهای گوناگون را برقرار می نماید و این قابلیت و امکان را می‌دهد تا زمانی که در اکنون اجرای یک نرم‌افزار می‌باشید بتوانید باطن آن از اپ های دیگر نیز فایده بگیرید.

تعریف‌و‌تمجید API به گویش برنامه نویس ها
در حالتی که بخواهیم به طور تخصصی خیس و به طوری که به فعالیت برنامه نویس ها بیاید API (رابط اپ نویسی کاربردی) را تعریف و تمجید کنیم قادر خواهیم بود بگوییم، API ها همچون توابعی میباشند که در یک سرور وجود دارا هستند و یک اپلیکیشن نویس می‌تواند سوای اینکه به سورس و طرز کارایی آن دسترسی داشته باشد. آنان‌را در اپلیکیشن خویش فراخوانی نماید.

تمجید API به طور کاربردی
API ابزاری میباشد که نقش برقراری رابطه ما فی مابین قابل انعطاف افزارها و دشوار افزارها را ایفا کرده و به امداد آن ارتباطات دستوری در میان قابل انعطاف افزاری قابل اجراست.سوای وجود API (رابط اپ نویسی کاربردی)، نمی توانید هنگامی در اکنون فعالیت با یک اپلیکیشن می باشید داده ها مایحتاج خویش را از یک اپلیکیشن دیگر فراخوانی فرمایید.

API چه است

ارائه نمونه های کاربردی برای اینکه بدانیم چرا به API نیاز داریم؟
در‌این قسمت با ارائه تعدادی نمونه ملموس و کاربردی با هم آنالیز خوا‌هیم کرد که چرا به API نیاز داریم:

فرض فرمایید باطن یک وبسایت دانلود موسیقی می‌باشید.می‌خواهید فارغ از اینکه آهنگ خاصی را دانلود فرمائید در آغاز آن را گوش دهید . روی دکمه پخش آنلاین کلیک میکنید و آن صوت پخش میشود .در اینجا یک API به امداد شما میاید تا باطن دور و بر اینترنت بتوانید صوتی را گوش دهید.در واقع پل ارتباطی دربین hardware صوتی سیستم شما و تارنما API (رابط نرم افزار نویسی کاربردی) میباشد.درپی شما از آوا های این تارنما خوشتان میاید و میخواهید محرمانه به شبکه‌های‌عمومی این وب سایت بزنید با کلیک روی آیکن تلگرام یا این که اینستاگرامی که باطن تارنما نوشته شده به طور بی واسطه میتوانید به شبکه‌های‌اجتماعی آن تارنما بپیوندید.این یک مثال دیگر از ارتباطات قابل انعطاف افزاری میباشد که به وسیله API ممکن شده‌است.
فرض نمائید درون اپلیکیشن فوق العاده کاربردی فتوشاپ میباشید.میخواهید یک پوشه که در فضا قابل انعطاف افزاری WORD تا قبل از این آن را تایپ نموده اید نسخه برداری کرده و در پوشه فتوشاپی خویش درج نمایید.در شرایطی که که API وجود نداشت پوشه متنی شما در اپلیکیشن فتوشاپ اسکن نمیشد.
مثالی دیگر ارائه خوا هیم کرد تا فهم و شعور همگی جانبه API برای شما ریلکس خیس باشد. اپلیکشن های مسیر یابی را در لحاظ بگیریدزمانی که شما میخواهید با استعمال از این نرم افزار ها مسیری را گزینش نمائید یک API واسط فی مابین نرم افزار مسیریابی و خدمت گوگل مپ میباشد.
ارائه این سه نمونه معمولی نشان دهنده نیاز به API در مشاجره ساخت وب سایت و پباده سازی نرم افزار میباشد.برای رابط کاربری ریلکس خیس در دور و اطراف های قابل انعطاف افزاری نیاز میباشد تا ارتباطات باطن طرحی به خیر و خوبی و با سرعت برقرار باشد.و ابزار برقرار کننده این ارتباطات API میباشد.

معرفی یک‌سری مثال APIکاربردی
معرفی API

علاوه بر نمونه هایی که در نصیب پیشین ارائه کردیم API کاربردهای بسیار وسیع ای داراست که در‌این نصیب به معرفی یک سری مثال از پرکاربردترین API ها خوا‌هیم پرداخت.

API مرتبط با تبدیل پوشه
به امداد آن می توانید هر نوع فولدر (صوتی/تصویری/متنی/...) را به نوع دیگر تبدیل فرمائید!

API های خدمت آپلود پوشه
با امداد این رابط میتوانید فولدر های خویش را باطن اپ یا این که تارنما خویش آپلود فرمایید .این رابط در تهیه و تنظیم بکاپ آنلاین نیز بسیار به کار گیری می‌شود.

اگر که رغبت دارید که وبسایت فروش پوشه داشته باشین میتوانید بر روی پکیج متبوع کلیک نمائید.

پکیج دارای ارتباط: ساخت وب سایت فروش فولدر

API برای OCR
که به امداد آن می اقتدار متن نسخه برداری گردیده را به متن تایپ گردیده تبدیل کرد.

معرفی شیوه های دستیابی به API دلخواه
در حالتی که تحت عنوان یک نرم افزار نویس به وجود API در نرم‌افزار خویش پی بردید درین نصیب شما‌را پند خوا‌هیم کرد تا بتوانید به API لازم خویش دسترسی پیدا نمایید. او‌لین راهی که برای یافتن API سفارش میکنیم کاوش در گوگل یا این که سوال در استک ‌اورفلو میباشد. ولی افزون بر آن، شما میتوانید از وب سایت‌هایی همانند Mashape وProgrammableWeb نیز در‌این جهت به کارگیری نمایید.

امید‌است‌ با ارائه این نوشته ی علمی توانسته باشیم معنا API یا این که رابط اپ نویسی کاربردی و کاربرد آن در طراحی وب سایت را به خیر و خوبی ذکر کرده باشیم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۹:۵۲ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)