بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

منبع عالی برای یادگیری طراحی سایت

ساخت وب سایت چه است؟
پباده سازی روند گردآوری نظرات و زیبایی شناختی و اجرای اون ها، طراحی سایت در مشهد هدایت اصول خاص برای یک غرض خاص میباشد. طراحی سایت یک پروسه شبیه از رفتار میباشد، با غرض ارائه مطالب در صفحه ها اینترنت الکترونیکی که یوزرها آخرین می تونن از روش وب با امداد یک مرورگر اینترنت دسترسی داشته باشن.

طراحی سایت دربرگیرنده اکثری از مهارت ها و حرفه های متعدد در ایجاد و حفظ سایت ها می شه. مسئله های گوناگون طراحی سایت مشتمل بر پباده سازی گرافیک اینترنت میباشد. پباده سازی رابط مولف، به عنوان مثال کد استاندارد و اپلیکیشن منحصر به فرد، پباده سازی تجربه استفاده کننده و seo موتور جست و جو. اکثر اوقات اشخاص متعددی در گروه هایی که جنبه های متفاوت پروسه پباده سازی رو پوشش می دن، عمل می نمایند، هرچند که بعضی از طراحان تمامی اون مورد ها رو پوشش می دن. اصطلاح ساخت سایت به صورت معمول برای تعریف پروسه پباده سازی مرتبط با پباده سازی ظاهری (طرف مشتری) وبسایت برای مثال تایپ کردن نماد به کارگیری می شه. طراحی سایت بخشی از مهندسی اینترنت رو در دامنه عظیم خیس گسترش اینترنت همپوشانی می کنه؛ انتظار میره طراحان اینترنت از امکان های مو جود با دور اندیشی مجموع استعمال کنن.
طرح اینترنت به قالب نمایشی و پباده سازی گرافیکی صفحه های مو جود در تارنما گفته میشه که معرف محتوا و مطالب اون تارنما میباشد. طرح اینترنت جلوه بصری مقصود سایت میباشد و اولی قسمت از یک شیت اینترنت میباشد که ذهن استفاده کننده رو به خویش سرگرم می‌کنه.
طراح اینترنت با مدنظر قرار دادن غرض تارنما و مخاطبان اون و با به کار گیری از دست اندرکاران متناسب با روش وب سایت و با استعمال از ذهن خلق کننده و ذوق وسلیقه هنری خویش در به عمل بردن بعدها و رنگ ها، برنامه ای می بنا که ضمن ساخت و ساز یکپارچگی در همه صفحه ها اینترنت، نمای تکرار شونده و خسته‌کننده ای رو به بازدیدکننده نرسونه. در تارنما می بایست از الگوی ثابتی در صفحه های به کارگیری بشه که مخاطب به هنگام گشتن در صفحه ها متوجه این زمینه بشه که کلیه صفحه های در یک وب سایت معلوم واقع شدن.


کل موادسازنده سایت به طور ترکیبی وبسایت ها رو تشکیل می دن. اکثر وقت ها، معنای "پباده سازی" فقط تحت عنوان یه جنبه بصری شعور می شه. در واقعیت، طراحی سایت دربرگیرنده موادسازنده انتزاعی بیشتری از قبیل قابلیت و امکان به کار گیری، ارگونومی، طرح بندی، عادت های کاربری، منطق ناوبری و بقیه مواقعی میباشد که به کارگیری ی ریلکس خیس از تارنما ها و یاری به یافتن شل خیس داده ها رو تسریع میکنه.
گه گاه در تمجید پباده سازی قسمت فنی ساخت سایت تاکید می شه. مطمئنا، ساختمان تارنما امروزی مشتمل بر اسکریپت های سمت سرور مانند php، asp و cgi میباشد، سمت بصری سایت ها با HTML و CSS تعریف‌و‌تمجید شده‌است، تجربه مخاطب با جاوا اسکریپت پویا و آژاکس ارتقا یافته میباشد. با حرف
کردن با اشخاص با علم فنی ضعیف، به مکان کلام راجع به جزئیات فنی، ما تمرکزمون رو روی امکان ها می‌گذاریم، به عنوان مثال تا چه اندازه ممکن میباشد یه وبسایت رو از روش سیستم مدیر محتوا به روزرسانی نمائید و چه خصوصیت هایی برای یوزرها قابل مشاهده میباشد.
در موقعیت کلاسیک، پباده سازی ظواهر بصری یک سایت رو تعریف می کنه. راه و روش سنتی دربرگیرنده کنتراست، رنگ، تعادل، تاکید، ریتم، مدل موادتشکیل دهنده گرافیکی (خطوط، صورت، بافت، رنگ و جهت)، استعمال از آیکون ها، بافت بگراند و فضای همگانی پباده سازی کلی سایت میباشد.

 

اجزای طراحی وب:
ساخت وب سایت از بخش اعظمی از اجزای بصری کلیدی تحت عنوان اشکال پباده سازی به کارگیری میکنه، مانند:

 

طرح بندی: درین شیوه گرافیک، تبلیغات و متن تروتمیز میشه. در دنیای اینترنت، یک مقصود کلیدی برای امداد به مشاهده یافتن اطلاعاتی میباشد که اون ها در ادامه آن هستن که‌این مشتمل بر مراقبت تعادل، ثبات و یکپارچگی پباده سازی می شه.

 

رنگ: تعیین رنگ بستگی به مقصود و مشتری داره؛ این می تونه یه پباده سازی معمولی سیاه و سپید یا این که یکسری رنگ باشه که شخصیت یا این که اسم تجاری یک سازمان رو با به کارگیری از رنگ های مطلوب اینترنت انتقال می روستا.

 

گرافیک: گرافیک می تونه دربرگیرنده لوگوها، عکس ها، ویدیو های تصویری و یا این که آیکون ها باشه که تمامی ی اون ها ساخت وب سایت رو بهبود می بخشه. برای مخاطب پسند بودن وب سایت، این ها می بایست در مکان مطلوب قرار بگیرن و با رنگ و محتوای کاغذ اینترنت عمل کنن، اما تا حدی که وبسایت رو بیش تر از حد سنگین نکنن.

 

فونت: به کارگیری از فونت های متفاوت می تونه ساخت سایت رو بهبود بده. اکثر مرورگرهای اینترنت صرفا می تونن تنی چند از فونت هایی رو که تحت عنوان "فونت های اینترنت ایمن" شناخته می شن رو بخونن، بدین ترتیب طراح شما عموما درین تیم قابل پذیرش عمل می کنه.

 

محتوا: قسمت محتوا و پباده سازی می تونن با هم فعالیت کنن تا پیام وب سایت رو از روش تصاویر و متن بیشتر منتقل کنن. متن درج شده مدام بایستی دارای ربط و موثر باشه تا خواننده رو حیران نکنه و غذا علمی مطابق میل اونها در وب سایت قرار بده. محتوا بایستی برای موتورهای جست و جو باصرفه بشه و از یه اندازه ی قابل قبولی برخوردار باشه و لغت ها کلیدی دارای ربط در اون گنجانده بشه.

 

ساخت سایت مخاطب پسند:
علاوه بر موادسازنده اصلی ساخت سایت که منجر می شه تارنما قشنگ و از نگاه بصری قابل قبول باشه، وبسایت مدام بایستی مخاطب آخری رو هم در لحاظ بگیره. با دقت به عامل ها تحت میشه مخاطب پسند بودن رو در ساخت وب سایت به بالاترین سطح رسوند.

 

ناوبری: معماری وبسایت، منوها و بقیه ابزارهای ناوبری در طراحی سایت با اعتنا به طرز مرور و جست و جوی بار یوزرها تولید می شه. غرض این عمل این میباشد که به استفاده کننده یاری کنه تا به راحتی از وب سایت استعمال و داده ها مورد نیاز رو پیدا کنه.

 

چندرسانه ای: محرک های ویدیویی و صوتی دارای ربط در پباده سازی می تونن به یوزرها امداد کنن تا داده ها رو شعور کنن، به قولی شعور سریع و سادگی از مقاله داشته باشن. این عمل می تونه بازدیدکنندگان رو تشویق کنه که مدت بیشتری رو در صفحه های اینترنت صرف کنن.

 

سازش: صفحه آرایی اینترنت به نحوی که وب سایت با مرورگرهای گوناگون سازگار باشه تا در کلیه ی اون ها و سیستم ادله به مراد ارتقا بازدید آن به صورت یکسانی چشم بشه.

 

تکنولوژی: پیشرفت های تکنولوژی به طراحان اذن می ده عدد حرکت و ابتکار رو اضافه کنن و این عمل سبب ساز میشه ساخت وب سایت مدام نو، پویا و ماهر باشه.

 

تعاملی: ارتقا شرکت کردن فعال یوزرها با اضافه کردن قسمت نظرسنجی ها و فرم نظردهی در پباده سازی یوزرها. فرم های نشانی اینترنتی و نام نویسی در مجله بازدیدکنندگان رو به مشتریان تبدیل میکنه.


چه گونه می‌شود تارنما داشت؟ از کجا استارت کرد؟
در این مکان می خوایم روش ی ساخت تارنما رو به شما توضیح بدیم. درین فرآیند شما می تونید فرایند ساخت وبسایت رو خاطر بگیرید تا داده ها کافی از روش ی انجام این عمل داشته باشید، هرچند که‌این عمل رو به موسسه ها ساخت وب سایت می سپارید.

 

1. به چنگ آوردن اسم دامنه:
اولی چیزی که می بایست پیش از هر چیز دیگه ای انجام دهید این میباشد که اسم دامنه خویش رو بگیرید. این نامی میباشد که میخواهید به سایت خویش بدهید. برای مثال، اسم دامنه تارنما شما در اکنون تلاوت میباشد ""sitedesign.joomir.com . برای اخذ اسم دامنه، شما ناچار به پرداخت حق عضویت هر ساله برای استعمال از این اسم میباشید. تصاحب کردن اسم دامنه به معنای داشتن تارنما یا این که هر چیز دیگه ی مرتبط با اون وجود ندارد. این فعالیت مثل تثبیت یک اسم تجاری در صنعت ساختمان سازی میباشد؛ با داشتن اسم تجاری این بدین معنی وجود ندارد که شما همینطور بایستی محل خرید رو برای رفتن به اون داشته باشید.

 

2. گزینش هاست و نام نویسی اسم کاربری:
هاست اینترنت اصولا یه کمپانی میباشد که کامپیوترهای متعددی رو به وب متصل می کنه. زمانی که صفحه های سایتتون رو در کامپیوترهای اون ها قرار می روئت کرد، هر که در عالم کارکشته به اتصال به اون و مشاهده اون ها خواهد بود. شما می بایست یه اکانت کاربری رو با یک اینترنت هاست تثبیت فرمایید تا سایت شما یک ورقه ی اساسی داشته باشه. اگه دریافت کردن اسم دامنه شبیه کسب اسم تجاری در دنیای ساختمان سازی میباشد، تصاحب کردن حساب هاستینگ اینترنت با اجاره محل کار یا این که مغازه برای کسب و فعالیت شما گوناگون میباشد.

 

3. پباده سازی صفحه ها پیج:
بعد از اینکه اسم دامنه و هاست اینترنت خودتون رو حل و فصل کردید، قدم‌بعدی این میباشد که اینترنت سایتتون رو پباده سازی نمائید. ولی موسسه ها طراحی وب مثل دارکوب کل این مورد ها رو واستون انجام میدن.

 

4. تست وب سایت:
می بایست صفحه های اینترنت رو هنگامی که اون ها رو در مرورگرهای مهم پباده سازی کردید، آزمایش فرمایید: کروم، فایرفاکس، وب اکسپلورر و مایکروسافت اج.مجموع این مرورگرها می تونن به طور مجانی اخذ بشن، بدین ترتیب بایستی هیچ مشکلی برای اخذ اون ها نباشه. متاسفانه، تست بدون واسطه تارنما شما فقط راهی میباشد که حقیقتا می تونید مطمئن بشید که‌این فعالیت به به عبارتی طرز ای که می خواید در ابزارهای الکترونیکی بازدید کننده اکران داده میشه یا این که خیر. علاوه بر این، اگه شما یک تلفن همراه هوشمند دارید، کوشش نمایید وبسایت خودتون رو در اونجا نظارت فرمائید و از ریسپانسیو بودن سایتتون اطمینان نتایج نمایید.

 

5. کسب درآمد:
اگه سایتتون برای فروش تولید ها و سرویس ها پباده سازی گردیده برای کسب درآمد و دادن اطمینان به مشتری ها بایستی امنیت کافی رو برای کاربرانتون برقرار کنه.

 

6. سایتتون رو در معرض رویت کرد قرار بدید:
زمانی که وبسایت شما فراهم میباشد، می تونید اون رو به موتورهای جست و جو مثل گوگل و بینگ ارسال و سابمیت فرمایید.
مجموعاَ، اگه تارنما شما به وسیله وبسایت های دیگه پیوند گردیده باشه، ممکن میباشد حتی نیازی به ارسال اون به‌این موتورهای جست و جو نباشه. اون ها احتمالا وب سایت رو با تعقیب کردن لینک و پیوند درین تارنما ها پیدا خواهند کرد.

 

اکنون پرسش کلی ای که ممکنه براتون پیش بیاد این میباشد یکسری نوع وب سایت وجود داره و کدومش برای کسب و عمل شما مطلوب میباشد، با ما هم پا باشید.

گونه های وب سایت:


وبسایت استاتیک و اثبات:
وبسایت استاتیک یه فولدر مخصوص رو برای هر برگه از وبسایت استاتیک ذخیره می کنه. هر توشه که برگه درخواست می شه، همون محتوا بازگردونده می شه. این محتوا یکبار در طی طراحی سایت ساخت‌و‌ساز می شه. این وب سایت ها معمولا به طور دستی نوشته می شه، هر یکسری بعضی از وب سایت ها از یک فرآیند تولید خود کار استعمال می کنن مشابه یک تارنما پویا که نتیجه ها اون تحت عنوان صفحه های کامل شدن گردیده دراز بازه زمانی ذخیره می شه.
زیرا از کدهای کمتری به کار گیری میشه سرعت بار گذاری بالاتری داره. علاوه بر این، طراحی وب سایت های اثبات ارزون خیس میباشد.
این نوع وبسایت ها زیرا از طرف اشخاص معمولی قابل تغییر و تحول نیستن احتمال فساد و زخم دیدگی کمتری دارن. در‌این سیرتکامل تارنما ها کلیه ی المان ها مکان ثابتی دارن و در فیض میشه برای مکان قرارگیری هر کدوم از عنصرها تصمیم بهتری گرفت.
این تارنما ها بیشتر برای موسسات و کسانی مطلوب میباشد که حداکثر یک یا این که دو توشه در سال بخوان که در محتوای سایتشون تغییر و تحول ساخت کنن.

 

وب سایت های متحرک استاتیک و نصفه دینامیک:
وب سایت های نشانه گر یا این که متحرک دارنده دو نوع استاتیک و نصفه دینامیک هستن. وب سایت های پیکان اثبات تغییر تحول ناپذیر هستن و مثل وبسایت های اثبات به وسیله طراح ساخت‌و‌ساز میشن و اشخاص معمولی نمی تونن اون رو تغییر‌و تحول تن.
ولی وب سایت های نصفه دینامیک قابل تغییر تحول هستن اما واحد سنجش تغییرات اون ها محدود میباشد.
این تارنما ها برای اشخاصی مطلوب میباشد که نیاز به تبلیغات ندارن و اکثر یوزرها با اون ها آشنا هستن.

 

پرتال:
این ها وب سایت های پویایی هستن که یک‌سری غرض خاص رو دنبال می کنن. همان تعدادی وبسایت پویا چهت نیل به مقصود خاصی در کنار هم قرار می گیرن و پرتال رو تشکیل میدن.
پرتال ها بیشتر بوسیله سازمان ها و تیم ها خریداری میشه. اداره ی پرتال ها به خیال نیاز به آپ تو دیت رسانی قسمت های متعدد بوسیله یک نفر سخت میباشد و می بایست مدت بیشتری برای اون قرار داده بشه.

 

وب سایت های پویا:
این وبسایت ها به وسیله افرادی که به سیستم مدیر محتوا دسترسی داشته باشن قابل تغییر و تحول میباشد. گویش نرم افزار نویسی تارنما های دینامیک میتونه مبنی بر نیاز گوناگون باشه.
این وب سایت ها برای اشخاص و کمپانی هایی مطلوب میباشد که بیش تر از دو توشه در سال نیاز به تغییر‌و تحول در محتوا دارن.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۳:۵۳ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)