ساخت وب سايت چه است؟
پباده سازي روند گردآوري نظرات و زيبايي شناختي و اجراي اون ها، طراحي سايت در مشهد هدايت اصول خاص براي يك غرض خاص ميباشد. طراحي سايت يك پروسه شبيه از رفتار ميباشد، با غرض ارائه مطالب در صفحه ها اينترنت الكترونيكي كه يوزرها آخرين مي تونن از روش وب با امداد يك مرورگر اينترنت دسترسي داشته باشن.
طراحي سايت دربرگيرنده اكثري از مهارت ها و حرفه هاي متعدد در ايجاد و حفظ سايت ها مي شه. مسئله هاي گوناگون طراحي سايت مشتمل بر پباده سازي گرافيك اينترنت ميباشد. پباده سازي رابط مولف، به عنوان مثال كد استاندارد و اپليكيشن منحصر به فرد، پباده سازي تجربه استفاده كننده و seo موتور جست و جو. اكثر اوقات اشخاص متعددي در گروه هايي كه جنبه هاي متفاوت پروسه پباده سازي رو پوشش مي دن، عمل مي نمايند، هرچند كه بعضي از طراحان تمامي اون مورد ها رو پوشش مي دن. اصطلاح ساخت سايت به صورت معمول براي تعريف پروسه پباده سازي مرتبط با پباده سازي ظاهري (طرف مشتري) وبسايت براي مثال تايپ كردن نماد به كارگيري مي شه. طراحي سايت بخشي از مهندسي اينترنت رو در دامنه عظيم خيس گسترش اينترنت همپوشاني مي كنه؛ انتظار ميره طراحان اينترنت از امكان هاي مو جود با دور انديشي مجموع استعمال كنن.
طرح اينترنت به قالب نمايشي و پباده سازي گرافيكي صفحه هاي مو جود در تارنما گفته ميشه كه معرف محتوا و مطالب اون تارنما ميباشد. طرح اينترنت جلوه بصري مقصود سايت ميباشد و اولي قسمت از يك شيت اينترنت ميباشد كه ذهن استفاده كننده رو به خويش سرگرم ميكنه.
طراح اينترنت با مدنظر قرار دادن غرض تارنما و مخاطبان اون و با به كار گيري از دست اندركاران متناسب با روش وب سايت و با استعمال از ذهن خلق كننده و ذوق وسليقه هنري خويش در به عمل بردن بعدها و رنگ ها، برنامه اي مي بنا كه ضمن ساخت و ساز يكپارچگي در همه صفحه ها اينترنت، نماي تكرار شونده و خستهكننده اي رو به بازديدكننده نرسونه. در تارنما مي بايست از الگوي ثابتي در صفحه هاي به كارگيري بشه كه مخاطب به هنگام گشتن در صفحه ها متوجه اين زمينه بشه كه كليه صفحه هاي در يك وب سايت معلوم واقع شدن.
كل موادسازنده سايت به طور تركيبي وبسايت ها رو تشكيل مي دن. اكثر وقت ها، معناي "پباده سازي" فقط تحت عنوان يه جنبه بصري شعور مي شه. در واقعيت، طراحي سايت دربرگيرنده موادسازنده انتزاعي بيشتري از قبيل قابليت و امكان به كار گيري، ارگونومي، طرح بندي، عادت هاي كاربري، منطق ناوبري و بقيه مواقعي ميباشد كه به كارگيري ي ريلكس خيس از تارنما ها و ياري به يافتن شل خيس داده ها رو تسريع ميكنه.
گه گاه در تمجيد پباده سازي قسمت فني ساخت سايت تاكيد مي شه. مطمئنا، ساختمان تارنما امروزي مشتمل بر اسكريپت هاي سمت سرور مانند php، asp و cgi ميباشد، سمت بصري سايت ها با HTML و CSS تعريفوتمجيد شدهاست، تجربه مخاطب با جاوا اسكريپت پويا و آژاكس ارتقا يافته ميباشد. با حرف
كردن با اشخاص با علم فني ضعيف، به مكان كلام راجع به جزئيات فني، ما تمركزمون رو روي امكان ها ميگذاريم، به عنوان مثال تا چه اندازه ممكن ميباشد يه وبسايت رو از روش سيستم مدير محتوا به روزرساني نمائيد و چه خصوصيت هايي براي يوزرها قابل مشاهده ميباشد.
در موقعيت كلاسيك، پباده سازي ظواهر بصري يك سايت رو تعريف مي كنه. راه و روش سنتي دربرگيرنده كنتراست، رنگ، تعادل، تاكيد، ريتم، مدل موادتشكيل دهنده گرافيكي (خطوط، صورت، بافت، رنگ و جهت)، استعمال از آيكون ها، بافت بگراند و فضاي همگاني پباده سازي كلي سايت ميباشد.
اجزاي طراحي وب:
ساخت وب سايت از بخش اعظمي از اجزاي بصري كليدي تحت عنوان اشكال پباده سازي به كارگيري ميكنه، مانند:
طرح بندي: درين شيوه گرافيك، تبليغات و متن تروتميز ميشه. در دنياي اينترنت، يك مقصود كليدي براي امداد به مشاهده يافتن اطلاعاتي ميباشد كه اون ها در ادامه آن هستن كهاين مشتمل بر مراقبت تعادل، ثبات و يكپارچگي پباده سازي مي شه.
رنگ: تعيين رنگ بستگي به مقصود و مشتري داره؛ اين مي تونه يه پباده سازي معمولي سياه و سپيد يا اين كه يكسري رنگ باشه كه شخصيت يا اين كه اسم تجاري يك سازمان رو با به كارگيري از رنگ هاي مطلوب اينترنت انتقال مي روستا.
گرافيك: گرافيك مي تونه دربرگيرنده لوگوها، عكس ها، ويديو هاي تصويري و يا اين كه آيكون ها باشه كه تمامي ي اون ها ساخت وب سايت رو بهبود مي بخشه. براي مخاطب پسند بودن وب سايت، اين ها مي بايست در مكان مطلوب قرار بگيرن و با رنگ و محتواي كاغذ اينترنت عمل كنن، اما تا حدي كه وبسايت رو بيش تر از حد سنگين نكنن.
فونت: به كارگيري از فونت هاي متفاوت مي تونه ساخت سايت رو بهبود بده. اكثر مرورگرهاي اينترنت صرفا مي تونن تني چند از فونت هايي رو كه تحت عنوان "فونت هاي اينترنت ايمن" شناخته مي شن رو بخونن، بدين ترتيب طراح شما عموما درين تيم قابل پذيرش عمل مي كنه.
محتوا: قسمت محتوا و پباده سازي مي تونن با هم فعاليت كنن تا پيام وب سايت رو از روش تصاوير و متن بيشتر منتقل كنن. متن درج شده مدام بايستي داراي ربط و موثر باشه تا خواننده رو حيران نكنه و غذا علمي مطابق ميل اونها در وب سايت قرار بده. محتوا بايستي براي موتورهاي جست و جو باصرفه بشه و از يه اندازه ي قابل قبولي برخوردار باشه و لغت ها كليدي داراي ربط در اون گنجانده بشه.
ساخت سايت مخاطب پسند:
علاوه بر موادسازنده اصلي ساخت سايت كه منجر مي شه تارنما قشنگ و از نگاه بصري قابل قبول باشه، وبسايت مدام بايستي مخاطب آخري رو هم در لحاظ بگيره. با دقت به عامل ها تحت ميشه مخاطب پسند بودن رو در ساخت وب سايت به بالاترين سطح رسوند.
ناوبري: معماري وبسايت، منوها و بقيه ابزارهاي ناوبري در طراحي سايت با اعتنا به طرز مرور و جست و جوي بار يوزرها توليد مي شه. غرض اين عمل اين ميباشد كه به استفاده كننده ياري كنه تا به راحتي از وب سايت استعمال و داده ها مورد نياز رو پيدا كنه.
چندرسانه اي: محرك هاي ويديويي و صوتي داراي ربط در پباده سازي مي تونن به يوزرها امداد كنن تا داده ها رو شعور كنن، به قولي شعور سريع و سادگي از مقاله داشته باشن. اين عمل مي تونه بازديدكنندگان رو تشويق كنه كه مدت بيشتري رو در صفحه هاي اينترنت صرف كنن.
سازش: صفحه آرايي اينترنت به نحوي كه وب سايت با مرورگرهاي گوناگون سازگار باشه تا در كليه ي اون ها و سيستم ادله به مراد ارتقا بازديد آن به صورت يكساني چشم بشه.
تكنولوژي: پيشرفت هاي تكنولوژي به طراحان اذن مي ده عدد حركت و ابتكار رو اضافه كنن و اين عمل سبب ساز ميشه ساخت وب سايت مدام نو، پويا و ماهر باشه.
تعاملي: ارتقا شركت كردن فعال يوزرها با اضافه كردن قسمت نظرسنجي ها و فرم نظردهي در پباده سازي يوزرها. فرم هاي نشاني اينترنتي و نام نويسي در مجله بازديدكنندگان رو به مشتريان تبديل ميكنه.
چه گونه ميشود تارنما داشت؟ از كجا استارت كرد؟
در اين مكان مي خوايم روش ي ساخت تارنما رو به شما توضيح بديم. درين فرآيند شما مي تونيد فرايند ساخت وبسايت رو خاطر بگيريد تا داده ها كافي از روش ي انجام اين عمل داشته باشيد، هرچند كهاين عمل رو به موسسه ها ساخت وب سايت مي سپاريد.
1. به چنگ آوردن اسم دامنه:
اولي چيزي كه مي بايست پيش از هر چيز ديگه اي انجام دهيد اين ميباشد كه اسم دامنه خويش رو بگيريد. اين نامي ميباشد كه ميخواهيد به سايت خويش بدهيد. براي مثال، اسم دامنه تارنما شما در اكنون تلاوت ميباشد ""sitedesign.joomir.com . براي اخذ اسم دامنه، شما ناچار به پرداخت حق عضويت هر ساله براي استعمال از اين اسم ميباشيد. تصاحب كردن اسم دامنه به معناي داشتن تارنما يا اين كه هر چيز ديگه ي مرتبط با اون وجود ندارد. اين فعاليت مثل تثبيت يك اسم تجاري در صنعت ساختمان سازي ميباشد؛ با داشتن اسم تجاري اين بدين معني وجود ندارد كه شما همينطور بايستي محل خريد رو براي رفتن به اون داشته باشيد.
2. گزينش هاست و نام نويسي اسم كاربري:
هاست اينترنت اصولا يه كمپاني ميباشد كه كامپيوترهاي متعددي رو به وب متصل مي كنه. زماني كه صفحه هاي سايتتون رو در كامپيوترهاي اون ها قرار مي روئت كرد، هر كه در عالم كاركشته به اتصال به اون و مشاهده اون ها خواهد بود. شما مي بايست يه اكانت كاربري رو با يك اينترنت هاست تثبيت فرماييد تا سايت شما يك ورقه ي اساسي داشته باشه. اگه دريافت كردن اسم دامنه شبيه كسب اسم تجاري در دنياي ساختمان سازي ميباشد، تصاحب كردن حساب هاستينگ اينترنت با اجاره محل كار يا اين كه مغازه براي كسب و فعاليت شما گوناگون ميباشد.
3. پباده سازي صفحه ها پيج:
بعد از اينكه اسم دامنه و هاست اينترنت خودتون رو حل و فصل كرديد، قدمبعدي اين ميباشد كه اينترنت سايتتون رو پباده سازي نمائيد. ولي موسسه ها طراحي وب مثل داركوب كل اين مورد ها رو واستون انجام ميدن.
4. تست وب سايت:
مي بايست صفحه هاي اينترنت رو هنگامي كه اون ها رو در مرورگرهاي مهم پباده سازي كرديد، آزمايش فرماييد: كروم، فايرفاكس، وب اكسپلورر و مايكروسافت اج.مجموع اين مرورگرها مي تونن به طور مجاني اخذ بشن، بدين ترتيب بايستي هيچ مشكلي براي اخذ اون ها نباشه. متاسفانه، تست بدون واسطه تارنما شما فقط راهي ميباشد كه حقيقتا مي تونيد مطمئن بشيد كهاين فعاليت به به عبارتي طرز اي كه مي خوايد در ابزارهاي الكترونيكي بازديد كننده اكران داده ميشه يا اين كه خير. علاوه بر اين، اگه شما يك تلفن همراه هوشمند داريد، كوشش نماييد وبسايت خودتون رو در اونجا نظارت فرمائيد و از ريسپانسيو بودن سايتتون اطمينان نتايج نماييد.
5. كسب درآمد:
اگه سايتتون براي فروش توليد ها و سرويس ها پباده سازي گرديده براي كسب درآمد و دادن اطمينان به مشتري ها بايستي امنيت كافي رو براي كاربرانتون برقرار كنه.
6. سايتتون رو در معرض رويت كرد قرار بديد:
زماني كه وبسايت شما فراهم ميباشد، مي تونيد اون رو به موتورهاي جست و جو مثل گوگل و بينگ ارسال و سابميت فرماييد.
مجموعاَ، اگه تارنما شما به وسيله وبسايت هاي ديگه پيوند گرديده باشه، ممكن ميباشد حتي نيازي به ارسال اون بهاين موتورهاي جست و جو نباشه. اون ها احتمالا وب سايت رو با تعقيب كردن لينك و پيوند درين تارنما ها پيدا خواهند كرد.
اكنون پرسش كلي اي كه ممكنه براتون پيش بياد اين ميباشد يكسري نوع وب سايت وجود داره و كدومش براي كسب و عمل شما مطلوب ميباشد، با ما هم پا باشيد.
گونه هاي وب سايت:
وبسايت استاتيك و اثبات:
وبسايت استاتيك يه فولدر مخصوص رو براي هر برگه از وبسايت استاتيك ذخيره مي كنه. هر توشه كه برگه درخواست مي شه، همون محتوا بازگردونده مي شه. اين محتوا يكبار در طي طراحي سايت ساختوساز مي شه. اين وب سايت ها معمولا به طور دستي نوشته مي شه، هر يكسري بعضي از وب سايت ها از يك فرآيند توليد خود كار استعمال مي كنن مشابه يك تارنما پويا كه نتيجه ها اون تحت عنوان صفحه هاي كامل شدن گرديده دراز بازه زماني ذخيره مي شه.
زيرا از كدهاي كمتري به كار گيري ميشه سرعت بار گذاري بالاتري داره. علاوه بر اين، طراحي وب سايت هاي اثبات ارزون خيس ميباشد.
اين نوع وبسايت ها زيرا از طرف اشخاص معمولي قابل تغيير و تحول نيستن احتمال فساد و زخم ديدگي كمتري دارن. دراين سيرتكامل تارنما ها كليه ي المان ها مكان ثابتي دارن و در فيض ميشه براي مكان قرارگيري هر كدوم از عنصرها تصميم بهتري گرفت.
اين تارنما ها بيشتر براي موسسات و كساني مطلوب ميباشد كه حداكثر يك يا اين كه دو توشه در سال بخوان كه در محتواي سايتشون تغيير و تحول ساخت كنن.
وب سايت هاي متحرك استاتيك و نصفه ديناميك:
وب سايت هاي نشانه گر يا اين كه متحرك دارنده دو نوع استاتيك و نصفه ديناميك هستن. وب سايت هاي پيكان اثبات تغيير تحول ناپذير هستن و مثل وبسايت هاي اثبات به وسيله طراح ساختوساز ميشن و اشخاص معمولي نمي تونن اون رو تغييرو تحول تن.
ولي وب سايت هاي نصفه ديناميك قابل تغيير تحول هستن اما واحد سنجش تغييرات اون ها محدود ميباشد.
اين تارنما ها براي اشخاصي مطلوب ميباشد كه نياز به تبليغات ندارن و اكثر يوزرها با اون ها آشنا هستن.
پرتال:
اين ها وب سايت هاي پويايي هستن كه يكسري غرض خاص رو دنبال مي كنن. همان تعدادي وبسايت پويا چهت نيل به مقصود خاصي در كنار هم قرار مي گيرن و پرتال رو تشكيل ميدن.
پرتال ها بيشتر بوسيله سازمان ها و تيم ها خريداري ميشه. اداره ي پرتال ها به خيال نياز به آپ تو ديت رساني قسمت هاي متعدد بوسيله يك نفر سخت ميباشد و مي بايست مدت بيشتري براي اون قرار داده بشه.
وب سايت هاي پويا:
اين وبسايت ها به وسيله افرادي كه به سيستم مدير محتوا دسترسي داشته باشن قابل تغيير و تحول ميباشد. گويش نرم افزار نويسي تارنما هاي ديناميك ميتونه مبني بر نياز گوناگون باشه.
اين وب سايت ها براي اشخاص و كمپاني هايي مطلوب ميباشد كه بيش تر از دو توشه در سال نياز به تغييرو تحول در محتوا دارن.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید: