بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

نکات مهم در برنامه نویسی

به   طراحی سایت در مشهد  گزارش ویکی‌پدیا، نرم‌افزار‌نویسی شی‌گرا یک طرز نرم افزار‌نویسی میباشد که ساختار یا این که بلوک مهم اجزای آن، شی‌ها هستند. در بنا شده در این‌راه نرم افزار‌نویسی، نرم‌افزار به شی میل پیدا می‌نماید. بدین معنی که داده‌ها و توابعی که قرار میباشد بر روی این داده‌ها فعالیت نمایند، تا حد قابلیت و امکان در قالبی به اسم شی در کنار یکدیگر قرار گرفته، عده‌بندی گردیده و یک واحد (شی) را تشکیل داده و نسبت به گوشه و کنار خارجِ خویش، کپسوله میگردند و از این شیوه، توابع بیگانهٔ بیرون از آن شی، دیگر قابلیت و امکان ساخت و ساز تغییر تحول در داده‌های باطن آن شی را ندارند.

مضمون‌ ارث‌بری (Inheritance) در شی گرایی
به گویش بسیار معمولی، شی ها مختصات و رفتارها را از کلاس والد خویش به ارث میبرند، مثلا خودروی BMW خصوصیاتی مانند سرعت، وزن، رنگ و… را از کلاس اساسی (والد) خویش به ارث برده میباشد، هر شئ دیگری نیز از این کلاس بسازید این خصوصیت‌ها را در خویش داراست، یک کلاس میتواند چندین خصوصیت را از کلاس دیگری به ارث پیروز شود، در‌این‌صورت شئ تشکیل‌شده از کلاس تازه، خصوصیت‌های هردو کلاس را در خویش خواهد داشت، این معنی را ارث‌بری می‌نامیم.

شناخت با معنی Public و Private در کلاس‌ها
همانگونه که فراتر اشاره کردیم داده‌های جان دار در کلاس از خارج قابل دستیابی نیستند و این معنی به یاری حالت Private برای داده‌ها قابلیت‌پذیر خواهد بود، در موقعیت کلی حالات مختلفی برای داده‌ها قابل به کار گیری میباشد، شرایط Private یعنی داده‌ها فقط باطن کلاس شناخته‌گردیده میباشند و در بیرون از کلاس قابلیت و امکان مشاهده و تغییر و تحول آنان وجود نخواهد داشت، البته در نقطه‌‌ی مقابل در شرایط Public میباشد که اطلاعات دردسترس در کلاس در بیرون از بدنه‌ی کلاس نیز قابل دستیابی و تغییر تحول می‌باشند.

حالا که تا حدودی با معنا کلاس‌ها آشنا شدیم، یک مثال کلاس درج شده را در قطعه کد تحت ملاحظه کنید:

class Car {
int Speed;
int Weight;
string Color;
void Moving();
void Brake();
void Hoot();
}
در‌حالتی که به‌این قطعه کد توجه نمائید و آن را با تصویر بالا (خودرو) مقایسه نمایید شباهت آن‌ها‌را خواهید یافت.

مزایای نرم افزار‌نویسی شئ‌گرا چه میباشد؟
هرچند نرم‌افزار‌نویسی شئ‌گرا در بالا شاید یه خرده بغرنج به حیث رسد و احتیاج به تجزیه محاسبه‌های اول‌ی برای پیاده‌سازی اپلیکیشن داشته باشد، ولی در دراز دوران و در پروسه آزمایش و نگه‌داری اپ به شدت به یاری شما خواهد آمد، از خصوصیت‌های اپلیکیشن‌نویسی شئ‌گرا می‌اقتدار به مفاد ذیل اشاره نمود:

ارتقاء امنیت نرم‌افزار
کاهش هزینه حفظ
امکان به کارگیری دوباره
چک بی آلایش‌خیس نرم افزار
همانگونه که در اولِ نوشته‌علمی گفتیم نرم افزار‌نویسی شئ‌گرا به شدت به دنیای حقیقی ما آدم‌ها شباهت دارااست و معمولا بی آلایش‌خیس بوسیله ذهن ادراک میشود، براین اساس عملکرد فرمایید تا حد ممکن اپ‌های خویش را با به کارگیری از اصول شئ‌گرایی نوشته و به دنیای نرم افزار‌نویسان رشته‌ای مجاورت‌خیس گردید.

شما یک قدم جلوتر از سایر افراد باشید! در‌حالتی که به آی‌تی و تکنولوژی عشق و علاقه‌مندید و دوست دارید سریع‌خیس در این باره پیشرفت نمائید، همین هم اکنون به عده ۴۵۵۲ عضو همیار آی‌تی بپیوندید، دسترسی به تک تک فراگیری‌های پریمیوم، اخذ جدیدترین یادگرفتن‌های کاربردی مربوط به آی‌تی و به کارگیری از مشورت کردن‌ی بدون پول، بعضی از مزایای عضویت در وب سایت می باشند، شما نیز به یوزرها همیار پیوسته و همین حال وارد دنیای فن‌ای‌ها گردید...


برچسب: طراحی سایت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۲:۱۵ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)