بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب .

بهترین مرجع مقالات تخصصی طراحی وب

فراگیری و پیاده سازی کدهای طراحی وب


front end
ظواهر مهم وبسایت با دو لهجهِ ((علامت گذاری)) به طراحی سایت در مشهد  اسم های HTML و CSS ساخته می شود. یادگیری لهجه های آرم گذاری عمل بسیار سادگی میباشد و در زمان برهه زمانی کوتاهی می‌گردد آنان را یادگرفت.

با به کارگیری از گویش html بدنه اساسی وب سایت ساخته میگردد. به صورت نمونه همه متون، فیلد ها و بخش های وب سایت با به کارگیری از این گویش درست شده. لهجه css وظیفه رنگ دهی و استایل دهی به بخش های تشکیل شده بوسیله html را دارااست. به صورت نمونه منو تارنما با لهجه html درج شده البته رنگ آبی‌رنگ آن را گویش CSS معلوم نموده است و یا این که سایه های مرتبط با بخش های کناری تارنما به طور کامل به وسیله کد های css تشکیل شده اند.
کد های css از یک‌سری روش به کد های html متصل گردیده و به آن ها امر می دهند:

کد های css اینلاین
کد های css داخل شیت (head)
کد های برون برگه
css های اینلاین دقیقا در درون کد های html نوشته میگردند، این طریق کد نویسی به جهت زمانبر بودن و همچنین سنگین کردن وسعت تارنما ابدا سفارش نمی شود. نحوه دوم تایپ کردن کد های css در اولِ صفحه ها html میباشد و طریق سوم که شایسته ترین و دوست داستنی ترین طریق جانور میباشد، تایپ کردن کد های css در یک شیت دیگر و در غایت اتصال آن کد ها به صفحه های html، با به کار گیری از یک خط کد html میباشد.

یادگیری دو لهجه علامت گذاری سطح اینترنت عمل بسیار سادگی میباشد و می توانید آن را حتی با ویدئو های مجانی جانور در سطح اینترنت یادبگیرید. بعداز اینکه بر این دو لهجه مسلط شدید، بهتر میباشد تا به سراغ قاب ورک boot strap بروید.
(مراد از قاب ورک، یکسری کتابخانه از گذشته منتشر شده‌است که به برنامه نویس ها یاری میکند تا از تایپ کردن بخش اعظمی از کد ها خلاص گردد. قاب ورک ها در کلیه گویش های نرم‌افزار نویسی نیز کاربرد دارا هستند و هر گویش کادر ورک های مختلف مختص به خویش را داراست.)

فراگیری پباده سازی سایتبوت استرپ چه چیزی است؟ (boot strap)
بوت استرپ را میتوان فرشته نجات طراحان وبسایت دانست. در یکسری سال پیشین بh رویش تلفن های هوشمند، اکثری از ترافیک در سطح اینترنت، بوسیله تلفن های یاروهمدم واقعه می افتد. این قضیه منجر ساخت یک انقلاب در ساخت وب سایت، به اسم ساخت وب سایت ریسپانسیو و یا این که واکنشگرا شد. خواسته از ساخت وب سایت واکنشگرا، این میباشد که اندازه های وبسایت نسبت به نمایشگر دستگاه آیتم به کار گیری قرار گرفته بوسیله مخاطب تغییر و تحول نماید.

به صورت نمونه وبسایت مدیریو در صفحه ها دستکتاپ با اندازه بدون نقص گشوده می گردد، ولی هنگامی که با تلفن های همپا به آن برگشت گردد، اندازه آن نسبت به برگه اکران تلفن عوض می شود، المان ها به مکان کنار هم قرار بیان کردن به طور عمودی قرار می‌گیرند و در غایت به به کارگیری سهل و آسان خیس استفاده کننده از وب سایت ختم میگردد.

کاربرد های بوت استرپ
ساخت سایت ریسپانسیو در بالا بسیار فعالیت مشکلی بود البته با رونمایی از بوت استرپ این عمل بسیار سهل وآسان و آسوده شد. بوت استرپ با به کارگیری از کد های فراهم جان دار در کتابخانه های خویش، هر کاغذ را به یکسری نصیب هم اندازه تبدیل میکند. به صورت نمونه ورقه اساسی تارنما مدیریو را به ۱۲ بخش تقسیم میکند، آن‌گاه نسبت به لحاظ طراح تارنما، ۱۰ بخش اواسط آن به محتوای مهم تارنما می‌رسد، در همین ۱۰ بخش ۲ بخش به سایدبار (بخش سمت چپ) وبسایت تخصیص پیدا میکند و ۸ نصیب دیگر نیز مرتبط با مابقی محتوا می گردد.

حالا وقتی که فردی با موبایل وارد این شیت گردد، طبق همین بخش بندی ها و کد های بوت استرپ، دو بخش کناری از ۱۲ نصیب حذف میگردند، ۸ بخش مرتبط با محتوای باقی‌مانده تبدیل به ۴ بخش گردیده (کوچک می شود) و ۲ فسمت ساید توشه نیز به تحت انتقال می یابد.
این شیوه فعالیت کادر ورک بوت استرپ بود و دیدنی اینجاست که بدانید همه این موردها توضیح داده گردیده تنها با اتصال کد های html به یک کدام از کتابخانه های بوت استرپ و آن هم در طی بسیار مقداری رخداد می افتد.

 شما علاوه بر یادگرفتن های طراحی وب سایت، می‌توانید به یادگرفتن های دیگر مرتبط با وبسایت نیز بپردازید.


برچسب: طراحی سایت در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۲:۵۲ توسط:hesam موضوع: نظرات (0)